Pubie gets fit #isbijhaargoalweight?


Hallo lieve lieve lezers.. het is echt een vreselijk drukke tijd geweest de afgelopen periode. Inmiddels zit ik in het 3e jaar van mijn opleiding, ga ik binnenkort stagelopen in Hengelo en dan is het laatste jaar aangebroken. Ik zit dit stuk te typen in de trein terug van (hopelijk) mijn laatste theorietentamen, met een flesje drinken en een Kitkat omdat het laat is.

Kortom: druk..

Er zijn weinig artikelen online gekomen, betekend dit dan dat pubie heeft stilgezeten? NEEN.. in tegendeel juist! In mijn laatste post had ik het over mijn gewicht van de zomervakantie. Toen hing ik rond de 82-83kg. Niks mis mee toch? Ik heb ooit geschreven: 85kg is mijn eerste grote doel. Die heb ik behaald hoor, alleen wilde ik nog een stukje verder. Toen ik eenmaal weer op dreef was na de vakantie gingen we naar de 79kg. Heeii!! Dat is nog een goal die gehaald is, onder de 80kg. Toen ging ik voor de 76,6kg en ook die is inmiddels binnengesleept. 😱.. Om nog even te vergelijken: in januari 2016 begon ik op een gewicht van 121,6kg. Rekensommetje tussendoor mensen. Hoeveel is 121,6 – 76,6 ? ……

Juist. 45 kilo. HOLY FRIETJES. Even met de beide beentjes op aarde terugkomen nadat ik ben weggevlogen van geluk. 45 kilo is niet zomaar iets. Zeker niet als ik mezelf bedenk dat ik (op recepten van diëtist na) het zelf heb gedaan. Geen operaties, geen afslankpoeders en pillen die toch niet werken. Gezond eten, bewegen en je mindset omgooien. 45 kilo zeg ik als mensen het vragen. Maar ik doe er heel luchtig over. Oh ja, ik viel 45 kilo af. En? Hoe was jouw weekend?

Eet je dan nog steeds koolhydraatarm? Nee, op dit moment eet ik vrij veel koolhydraten in de vorm van rijstewafels of rijstcrackers. Op de een of andere manier is dit met de belegen smeerkaas van Linesse echt goddelijk. (En laag in kcal). Daar gaat het me nu om, eet minder dan je verbrand want zo val je af. Zoals je net al las heb ik net een Kitkat achter de kiezen. Soms moet je ook gewoon een koekje, of in mijn geval vaak chocola, of taart, of enig ander soort lekkers. Anders is het vrij moeilijk vol te houden. Dus ik focus mij nu op minder eten dan dat ik verbruik. Dit probeer ik te doen met gezonde voeding maar ik heb altijd ruimte over voor iets lekkers. En een keertje pasta op z’n tijd moet kunnen. Of tosti. En kaas.. heel veel kaas.. (goh zou ik trek hebben ofzo nu😂)

Goed.. heb ik de vraag al beantwoord? Nee he.. oke: is Pubie bij haar goalweight? To be honest… voor de meeste mensen zou 76kg heel leuk klinken. Dit was mijn 2e goalweight. Inmiddels heb ik een ultimate goalweight in gedachten van 70kg. 50 kilogram lichter dan in 2016. Dit hoop ik te bereiken voor de zomer van 2019. En daarvoor ben ik al lekker op weg want inmiddels zegt de weegschaal al 75,8kg. Ah hoe heerlijk als je kleren te groot worden. Je een nieuwe riem moet kopen voor je broek en je applaus krijgt tijdens ballet… (thanks daarvoor, voelde me enorm ongemakkelijk maar serieus bedankt dat jullie me altijd steunen❤) Ik ga er vanuit dat kerst een kilo of 2 erbij gaat geven. Dat is eigenlijk onvermijdelijk bij mij, net zoals zomervakanties. MAAR… Ik krijg het steeds beter voor elkaar om mijn dag zo in te delen dat ik gewoon iets lekkers mag.. Dus kom maar op met de kerstkoekjes… 😍

Even samenvattend: in de afgelopen periode heb ik mijn 1e en mijn 2e doelgewicht bereikt, passeerde ik de 45kg grens, moest ik een kast vol nieuwe kleren en at ik Kitkat en Snickers. Prima periode. Op naar de volgende 5 kilo… (en dan echt echt echt de laatste dit keer😉)

Januari 2016


November 2018

Tijd voor het laatste stukje…. blijven jullie meelezen en meevolgen met pubieblog?

Xx Pubie


Plaats een reactie